
Firmanız ve Markanız Dergimizde Ne Kadar Yer Almış?
Yeşil Binalar Pazarı ve Sürdürülebilir Finansman Araçlarının Dönüştürmede Gücü
Yanmaz Boya Sayesinde Yapılarınızı Yangına Karşı Koruma Altına Alın
|
Türkiye İMSAD Başkanı F. Fethi Hinginar: "Kentsel Dönüşüm Büyük Bir Fırsat"![]()
Türkiye İnşaat Malzemesi Sanayicileri Derneği (Türkiye İMSAD) Başkanı F. Fethi Hinginar, Enerji Tasarruf Haftası dolayısıyla yaptığı açıklamada çarpıcı bilgiler sundu ve önemli uyarılarda bulundu. Açıklamaya göre şu anda ülkemizde tüketilen toplam enerjinin yüzde 40’ı yapılarda kullanılıyor ve doğru tasarlanan yapılar ile tasarruf edilebilirse ekonomiye yılda 12-15 milyar dolarlık bir katkı sağlanabilir. Hinginar, ülkemizin yıllık enerji faturasının 60 milyar dolar seviyesinde olduğuna dikkat çekerek, bunun yarısının konutlardaki enerji tüketiminden kaynaklandığını belirtti. AB’nin gündeminde “sıfır enerji” tüketiminin olduğunu belirten Hinginar, Türkiye’nin de bu yönde kararlar alması ve harekete geçmesi gerektiğini vurguladı. Enerji ihtiyacının yüzde 70’inin ithalat yoluyla karşılandığına dikkat çeken Hinginar, “Yapılacak tasarrufla cari açık düşürülebilir. Şu anda kentsel dönüşüm sürecinde olmamız, konutlarda enerji tasarrufunun artırılması açısından büyük bir fırsat sunuyor. Kentsel dönüşüm, özellikle daha etkin bir enerji verimliliği sağlanması, sağlıklı çevre ortamına kavuşulması açısından oldukça önemli” dedi. Eylem Planı Yayınlanmalı Ülkemizde çalışmaları devam eden Enerji Verimliliği Eylem Planı’nın bir an önce yayınlanması gerektiğini ifade eden Hinginar, enerji verimliliği ve yenilenebilir enerji teknolojileri ile ilgili Ar-Ge faaliyetlerinin teşvik edilmesinin önemine dikkat çekti. Hinginar şunları söyledi: “Yeni ve mevcut binalarda ‘Enerji Kimlik Performansı’ hesaplama yöntemlerinin geliştirilmesi gerekiyor. Ayrıca tüm stratejilerin ülke genelinde yaygınlaştırılması amacıyla özel sektörü de kapsayacak bir Enerji Verimliliği Ajansı’nın yapılandırılması, sistemin başarısı için ilk uygulamalar arasında görülmeli. Bina stoğu başta olmak üzere, gerekli veri tabanlarının oluşturulması ve sürekli yenilenmesi için ulusal ölçme değerlendirme sistemlerinin geliştirilmesi şart. Kamu binalarının enerji verimliliği konusunda örnek teşkil etmesi lazım. Bu çerçevede TS EN 50001 Enerji Yönetim Sistemi zorunlu hale getirilmeli. Öncelikle okul, hastane gibi kamu binalarında mutlaka enerji izleme-yönetim sistemi kurulmalı. Ülkemizdeki Enerji Verimliliği Danışmanlık (EVD) Şirketlerinin güçlendirilmesi, yurtdışındaki ESCO şirketlerinin benzeri bir yapıya kavuşması ve Enerji Performans Sözleşmelerinin yaygınlaştırılması için gerekli altyapının kurulması gerekiyor”. Verimlilik ölçen laboratuvarlar kurulmalı Enerji verimli ve yenilenebilir enerji teknolojileri için uluslararası know-how teknik destek proje olanaklarının değerlendirilmesi gerektiğini belirten Hinginar’a göre, yurtiçinde enerji verimli malzeme/cihaz ve sistemlerin test ölçümleri için akredite laboratuvarlarının oluşturulması ve var olanların sayılarının artırılmasına ihtiyaç bulunuyor. Çevre ve yeşil finansman boyutlarıyla ilgili uluslararası ortaklıkların geliştirilmesi de önem taşıyor. İlginizi çekebilir... Yeşil dönüşüm artık bir tercih değil; iş sürekliliği için bugünün iş gündemiİsveç Ticaret Merkezi Derneği, Dünya Çevre Günü'nü gerçekleştirdiği özel bir etkinlikle kutladı. Yeşil dönüşümün iş dünyasına etkisini uzman konuk... Mapei sürdürülebilir kent buluşmaları Ankara'da 12. kez gerçekleştiMapei'nin Türkiye genelinde sürdürdüğü "Sürdürülebilir Kent Buluşmaları" serisinin 12'ncisi Ankara'da gerçekleştirildi. Sektörün... Plakası 26, Hedefi Gelecek: "2026 Eskişehir Yılı"Eskişehir Büyükşehir Belediyesi'nin hayata geçirdiği "2026 Eskişehir Yılı" yaklaşımı, kenti yalnızca yeni projelerle değil; birlik, daya... |
|||||||||
©2026 B2B Medya - Teknik Sektör Yayıncılığı A.Ş. | Sektörel Yayıncılar Derneği üyesidir. | Çerez Bilgisi ve Gizlilik Politikamız için lütfen tıklayınız.